[망한듯한 혼자 나트랑/나짱 여행] 

쉐라톤 나트랑 Sheraton Nha Trang

- 루프탑바 앨티튜드 Altitutde -

(2018.12.15.)



퓨전 리조트의

나트랑 센터 복귀 셔틀 시간은 저녁 6시 30분.

The return shuttle to Fusion Resort was still due 18:30.



인터컨티넨탈 나트랑에서

마사지 받고

애프터눈 티 세트도 먹었지만

아직 시간이 많이 남았다.

I had still time to kill until the return.


그래서 쉐라톤을 기웃거리다가

엘리베이터에 대문짝만하게 붙여있는

프로모션 행사를 발견.

So I walked around in the ground floor of Sheraton,

where I found a large promotion notice.


마침 5시가 넘어서 해피아워 시간이었다.

Luckily, it was past 5 pm,

so I could visit it in the Happy Hour.


28층에 최고층은 아닌 것 같지만

루프탑 바가 있었다.

The rooftop bar was at the level 28.


호텔 엘베에

이런 프로모션 붙여놓는 것도 약간 신기.

It was kind of unusual that a 5-star hotel filled the door

with a promotion material.


바에 입장했다.

날씨가 안 좋은 관계로 야외 공간은

이용할 수 없었다.

I entered the bar,

and it was not allowed to sit on outdoor area

due to the bad weather.


실내공간은 어정쩡한 자리만 남아서

바텐더 카운터 자리에 자리를 잡았다.

The table unoccupied indoor was not good,

so I had to sit on the bartender's counter.


생각보다 저렴했다.

It was more inexpensive that I thought it would be.


좌석이용은 불가능하지만

사진촬영은 가능해서

옥상에서 맞바람을 맞으면서

나트랑 해변 뷰를 찍어보았다.

I took some photos of the night view of Nha Trang Beach.


날이 꽤 어둑해졌지만

사진으로 찍으니 엄청 밝게 나왔다.

Actually, It was quite dark outside,

but the camera captured it brightly.


바람이 너무 세서

당혹스럽긴 했지만,

퓨전리조트에서는 감상할 수 없는

도시 야경이라서

나름 신선하게 다가왔다.

It blew very strong,

which was not that enjoyable.

But this view was something 

that I could not see at the Fusion Resort.


Coco Wine.


Sanhok.


내가 이런 칵테일을 시켰었는지

영수증 사진을 보면서

깨달았다.

ㅋㅋㅋㅋ

Now I realize reading the bill in the photo

that I ordered these cocktails.


칵테일은 저렴한 가격에 비해서

맛이나 향이 좋았다.

Cocktail was good

in terms of flavors and visual aspects

for the prices.


바텐더의 작업장을 염탐.

I spied on the bartender's workplace

to see which liquor he used.

 

1+1 행사라서

1잔은 최종 결제액에서 빠졌다.

It was 1+1 promotion

which discount one drink out of two.



<총평 Comment>

가격대비 음료의 맛이 좋았고,

날씨만 좋았다면

야경도 상당히 좋았을 것 같다.

The drink was good for its price.

If the weather had been good,

the view and vibe here would have been much better.


5시부터 해피 아워가 진행되기 때문에

식전주를 즐기는 분이라면

좋은 옵션이 될 것 같다.

It can be a good option for aperitif lover

because the happy hour begins at 5 pm.


쉐라톤에 투숙했다면

혼자서 바다 야경 보면서

홀짝홀짝하기에 딱!

If you stay here at Sheraton Nha Trang,

it will be one of the best places 

for you to have some drinks with ocean and city view.


직원들도 친절하고

응대가 상당히 빨라서 좋았다.

The staff was hospitable

and quite responsive,

which I like.

+ Recent posts